USA: PMA – Interkamera po americku

PMA mě hodně překvapila. A začlo to už registrací, kterou jsme si vyřídili ještě z ČR  (mimochodem vstupenky v ceně 3x $100 jsme měli zdarma, Aleš našel slevový kupón). Na vytištěné registraci byl čárový kód, který jsme u terminálu vyscanovaly a za 30s nám paní podávala cedulku na krk s našim jménem, jménem firmy a barevnou stuhou, která určuje typ návštěvníka (press, vystavovatel, international visitor, …). Dostali jsme i něco jako kreditku, na které byly nahrány naše kontaktní údaje. Pokud jste pak chtěli dát vystavovateli kontakt, aby vám např. zaslal podrobnější informace, stačilo použít tuto karticku místo vizitky ve čtečce u vystavovatele. No a našli jsme stánek, kde za projetí karty čtečkou návštěvník dostal pop corn zdarma. Když si vzpomenu, jak probíhá registrace volných vstupenek na BVV, je mi smutno.
 Teď k vlastní výstavě – tak vysokou koncentraci věcí, týkajících se focení jsem ještě neviděl. Ano, nebylo tu Adobe a Canon, ale jinak toho bylo na koukání spousta – od monstrózních stánků Nikonu, Olympusu nebo Sony, přes prezentace věcí jako je např. Gorilla pod až po výrobce noname gripů z Asie. V porovnání s Interkamerou na mě veškerý personál působil tak, že to ty lidí baví. Na druhou stranu, viděl jsem jenom dvě opravdu pěkné hostesky (Panasonic a Sony). Ja vím, Marcelka jistě řekne, že se v tom nevyznám, ale opravdu – američanky jsou jiné, ať již v obličeji tak v pase. Ale ono se není čemu divit, když vidím co obědvají. Sláva říkal, že viděl jak jejich děti po požití školního oběda začli zvracet. Proto jim nyní Šárka připravuje jídlo do školy doma. Sakra, dostávam hlad, už se těším na Rustical :-).
 Jak jsem již napsal, nebylo tu Adobe. ACDsee nemělo klasický stánek, ale pouze meeting room. Na PMA nemusíte mít klasickou expozici, ale můžete si pronajmout jednačku, kam si předem pozvete hosty. Co se týka dalších výrobců software, tak zde bylo několik ménších firem, které jsem ani neznal (takové ty jednoúčelové softy na temlates, apod.). Něco ve stylu Zoner Photo Studia tu nebylo. Moc se mi líbila prezentace NIK software – malý stáneček, velký monitor, kratičké prezentace (30s na feature), ale velmi úderné. Tak úderné, že si tam rovnou Sláva nějaké softwarové filtry objednal. Pokud na PMA se Zoner Photo Studiem, tak touto formou :-)
 Moje představa, že zde udáme nějaké demo slohy se Zoner Photo Studiem, byla naivní. Suitcasing (propagace výrobků, pokud nejste vystavovatelem, např. nabídnutí spolupráce ze strany návštěvníka vystavovateli) a Outboarding (pozvání vystavovatele na schůzku mimo výstaviště – restaurace, hotel, …) je zde nepřípustná. Pokud vás PMA přistihne, přijdete o „kartičku“ a máte utrum. Ze strany vystavovatelů je to také negativně vnímaná praktika – např. na každém stolku v rychlém občerstvení byl letáček, který odrazoval vystavovatele a návštěvníky od těchto praktik. Dokonce doplněný o návod, jak postupovat, když se s něčím takovým setkáte.
 Malá poznámka k cenám – když jsem odjížděl, měl jsem zafixováno, že je zde dráž než v ČR – myslím takové ty běžné věci denní potřeby typického američana (hamburger, Coca Cola, parkování, atd.). Pravda však je, že např. celodenní parkování v centru Atlanty vyhde na $5, Coca Cola v automatu na $1 a dokonce i ceny pro vystavovatele na PMA nejsou nikterak hrozné. Teda je to drahé, ale ne nedosažitelné. Však uvidíme příští rok, kdy se PMA koná v Las Vegas ;-)