Kalendář Google – Úseky schůzek

Kalendář Google je hned po Google Mail moje nejpoužívanější služba z Google Apps. Přístup jak ze stolního počítače, tak telefonu nebo tabletu je výborná věc. S Ivanou máme například vzájemně nasdílené kalendáře, takže když mě chce objednat k zubaři (sám bych to neudělal, protože se zubařů bojím), tak ví, kdy mám volno.

A nebojte se – manželce nemusíte sdílet kompletní kalendář. Sdílet je možné bez podrobností, takže stále můžete vaše pravidelné posezení v hospodě s kamarády vydávat za pracovní schůzku.

Kromě klasických událostí lze v kalendáři vytvořit tzv. Úseky schůzek. Pomocí Úseku schůzek si v kalendáři vyhradíte čas, který si mohou vaši spolupracovníci nebo klienti rezervovat. Využití je mnoho – všemožné rezervační systémy, konzultační hodiny, apod.

Na tomto místě musím upozornit na jednu důležitou věc – pokud si chce někdo rezervovat Úsek schůzek (klient, spolupracovník, …), musí už mít Google účet a používat Kalendář Google.

Bez Google účtu nelze schůzku rezervovat. To je značná nevýhoda např. u rezervačního systému pro uživatele, o kterých nevíme, jestli Google účet mají (pacienti, rezervační systém kadeřnictví, apod.). Pokud však vytváříte Úsek schůzek v organizaci, kde používáte Google Apps plošně, není toto omezení problém. Stejně tak u komunity, kde se předpokládá používání Google technologií (např. Android).

Úsek schůzek může být rezervovaný jako jedna schůzka nebo jako úseky o určité délce. Učitel si může například vyhradit jeden den na konzultace studentům s tím, že jedna konzultace má délku 60 minut.

Pak již stačí rozeslat zájemcům o konzultace odkaz uvedený na stránce s detaily události, pomocí kterého lze rezervovat jednotlivé úseky. Vyzkoušet si to můžete na mém testovacím kalendáři (testovací Úsek schůzek naleznete 20.12.2012). Když si někdo schůzku rezervuje, objeví se automaticky ve vašem kalendáři a dostanete avízo mailem.

2 komentáře u “Kalendář Google – Úseky schůzek

  1. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na jakém principu funguje Google kalendář, když se potřebuji objednat na konzultaci. Děkuji

    • Dobrý den Veroniko,

      děkuji za dotaz. Pokud budu vědět, velmi rád poradím, ale potřeboval bych Váš dotaz více specifikovat. Můžete uvést např. konkrétní případ. Děkuji.

      PavelM

Komentáře nejsou povoleny.